Agra en Varanasi - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu Agra en Varanasi - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

Agra en Varanasi

Door: Ton en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Januari 2010 | Nederland, Arnhem

Hallo,

Het mooist hebben ze tot het laatst bewaard. Agra met de Taj Mahal is een enorme ervaring. Ook in de mist, je bent erg onder de indruk van de love story die ten grondslag ligt van dit gebouw. ook het gebouw is enorm, vele malen groter dan dat je denkt. De dag erop moesten we om 5.30 in de bus, want de rit ging naar kajuhora. Ook hier stonden tempels die de verbeeldings kracht te boven gaan, zo mooi en indukwekkend. Dat het een busreis van 12 uur meer dan waard was. Hier hadden we wel een dag langer willen blijven, heerlijk op de fiets en een leuk klein plaatsje. maar de plicht roept , en dus de volgende ochtend om 4.30 opstaan en de bus in. Om vervolgens 450 km te rijden om naar Varanasi te rijden. Hier aangekomen zijn we na het eten totaal uitgeput het bed in gedoken. Want de volgende morgen (vandaag dus) moesten we weer vroeg op om over de Gangus te varen en het wassen van de mensen zien. Ook deze stad heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt. Aan de ene kant de rituelen in de Gangus, en aan de andere kant een std van 3 miljoen inwoners die bijna uit zijn voegen barst. Hier is een overvloed aan riksja's en toek toeks. Het is nu 14 00 uur plaatselijke tijd, en zijn voor de rust het hotel maar ingedoken. Jullie weten niet wat het is om in India te lopen, proeven en te ruiken. het is een aaneenschakeling van gevoelens en emotie die niet te beschrijven is. Ook niet met alle foto's die we maken.

Morgen gaan we voor Joop een kaars in de Ganges laten drijven. En ook met de nachttrein naar Delhi. Dan zit dit gedeelte van de reis erop. En gaan we heerlijk een paar dagen aan strand luieren. En dat hebben we verdiend.

Tot Schrijfs van uit een Incredible India.

Ton en Hanny

• 06 Januari 2010 - 08:37

Jose Appeldoorn:

hoi fijn dat jullie zo genieten van jullie vakantie.nog de aller beste wensen voor 2010 van ons groetjes jose en harrie

• 06 Januari 2010 - 08:57

Ger:

Prachtig dat jullie zo genieten, en veel zien.
    Nog heel veel plezier de komende tijd.

Groetjes, uit het zeer koude Utrecht (we missen je wel een heeeeeeeeeel klein beetje. gr John, Ruud, Bob en Ger

• 06 Januari 2010 - 12:17

Henk En Lien:

Zo te lezen en te zien hebben jullie het fantastisch! Genieten maar!! Nog een Gelukkig Nieuwjaar en een Goede Gezondheid toegewenst!!!

• 06 Januari 2010 - 12:17

Fred:

Hoi Ton & Hanny,

Onwijs gaaf dit weer verslag. Ik geniet van ieder verslag en alle foto's Echt onwijd gaaf.

Fijne reis verder.

groetjes,

Fred

• 06 Januari 2010 - 13:58

Thijs:

De beste wensen voor 2010
    en verder nog een goede trip

• 06 Januari 2010 - 15:21

Erna:

Hallo lieve Ton en Hanny
    Ik heb Ton niet vaak sprakeloos meegemaakt maar ik geloof dat hij op deze reis wel sprakeloos is na al die mooie reisverslagen. Ga nog ff lekker luieren en bruinen. Tot hoors.....

Liefs Erna xxxxx

• 07 Januari 2010 - 08:57

Nettie:

Leuk dat jullie ook nog aan het reisverslag denken. Zo te lezen gaat het helemaal naar wens daar in India. Houden zo !!! Groetjes,

• 07 Januari 2010 - 10:05

C.westplat@hetnet.nl:

Fijn dat jullie zo genieten.Het reizen door een land met een ander cultuur en natuur is best spannend en emotioneel.Prettige voortzetting van de reis en groetjes.Ineke

• 07 Januari 2010 - 11:04

Sara:

KPN-OPA!!

wie had dat kunnen denken... ik ben NU ook in varanasi!! wie weet lopen we elkaar nog tegen t lijf... :)

groetjes!!

• 07 Januari 2010 - 12:52

Hennie En Mieke:

fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. jullie zullen wel kapot zijn van alle indrukken en vermoeiende busreizen.goed adt er zo een strandvakantie aan komt. ook hier wordt een kaarsje voor joop gebrand, was trouwens ook iets voor hem geweest zo'n reis.Hanny maak er geen missie van om de boedha te krijgen, was helemaal niet mijn bedoeling,maar ik dacht dat die daar wel waren.
    geniet en voor straks lekker luieren. liefs hennie en mieke