Grote steden en trein reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu Grote steden en trein reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

Grote steden en trein reizen

Door: Ton en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allen,

Vandaag ga ik iets over grote steden en trein reisjes hebben. Eerst maar eens de grote steden, zoals Varanasi, Jaipur en Dehli. Dit is gewoon niet normaal hoe het er hier aan toe gaat. Volgens mij is hier maar 1 regel, en dat is . Er zijn geen regels, je doet maar wat. Eerst de vrachtwagen en de bussen want die zijn groot en sterk en dan de rest, zoals riksja toek toek, auto's en gewone mensen die over dezelfde weg moeten. Neem een ritje van het station in Dehli naar ons hotel. Volgens de map een rit van 3 km. Wij hebben er ruim 1 uur met een touringbus over gedaan. Vandaag hebben we 3 km gewandeld, en menigmaal aan een voorbij razende automobilist ontsnapt. Ook motoren en scooter rijders hebben een licenc to kill hier.
En dan even aan alle trein reizigers in Nederland. vertragingen van 8 uur is hier normaal (eigen ervaring) en een treinreis van 850 km, die gepland stond voor een rittijd va 10 uur. Daar hebben wij 19 uur over gedaan. En we hebben een zeer hoge snelheid van 70 km behaald.. Nee luitjes niet meer klagen over de NS, die doet het zo slecht nog niet. Vandaag hebben we afscheid genomen van de groep. En morgen vliegen we naar Goa. Waar we heerlijk gaan genieten van 30 graden zon zee en strand. Ook gaan we op dolfijnen jacht (foto) en veel uitrusten. Dat hebben wij verdiend.

Voor alle harde werkers, en die zijn er. Neem het ervan want vakantie is ook niet alles hahahahahahahahahahahaha.

Tot de volgende keer.

Ton en Hanny

• 09 Januari 2010 - 11:21

Gerard:

Hallo Ton en Hanny,

Leuk jullie berichtjes te lezen via de mail.Wat zien jullie veel van India al die mooie plekjes, Ik leef mee met jullie want het herrinert mij aan de reis die ik voor twee jaar geleden hebt gemaakt, naar de Hymalaya De sfeer de kleuren en de geuren.Ton als je nog richting zuid india gaat is Puttaparthi de plaats waar ik vaak ben geweest in de ashram van Sri Sathya Sai Baba Het is daar alom bekent Ongeveer 300 km vanaf Bangalore met de taxi 4uur reizen voor 1600 rp. ik wens jullie nog veel plezier en veel zonnewarmte toe. Want hier blijft het alleen maar vriezen en dat houden we nog tot eind februari.
    Brrrrrrr.

Hartelijke Groet,

Gerard de oude buurman

• 09 Januari 2010 - 13:32

Monique (nec-er):

Hoi Ton en Hanny
    Bedankt voor het delen van de mooie verhalen en foto's, wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken.
    Ik wens jullie nog een goede reis met mooie ervaringen.
    Groetjes uut het ijskoude Nederland (gevoels temperatuur -15!)
    Monique

• 09 Januari 2010 - 17:07

Trees:

Hanny en Ton, fijn dat jullie zo genoten hebben van deze fantastische reis. Jammer, dat het zo snel voorbij gaat. Ik wens jullie een goede vliegreis en een hele fijne tijd in Goa.

• 10 Januari 2010 - 13:46

Jose Appeldoorn:

hoi ton en hanny. geniet lekker van de zon .hier is het erg koud. groetjes

• 11 Januari 2010 - 08:13

Hans De Vries:

Hallo Ton en Hanny,
    Zo langzamerhand krijg ik ook wel zin in een dergelijke reis, fantastisch wat jullie allemaal meemaken.
    Geniet er nog maar even van daar, wij gaan hier gewoon door met sneeuwschuiven. Gr ... Hans