Saigon - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 Januari 2014 | Nederland, Arnhem

Na een lange en warme reis zijn we gisterenmiddag aangekomen in Saigin, ook wel Ho-Chi-Minnstad genoemd. officieel 11 miljoen en niet officieel 15 miljoen inwoners. Ruim 8 miljoen brommers en motoren. Als elke bromfietser een auto zou hebben, dan was deze stad een grote file. Want druk is niet echt het woord om deze gekte te omschrijven. Maar zoals overal in dit land, kun je met de ogen dicht overstej\ken. De auto's en bromfietsen houden je feilloos in de gaten, en links en rechts wordt je dan ook voorbij gereden. En dit allemaal zonder enige wanklank. Iedereeen houdt met iedereen in de gaten. Niet al het eten vind ik lekker, maar hoe meer geknoei, en dan bedoel ik dat je op tafel nog eens een rollrtje moet naken , hoe lekkerder, blaadje sla, daarop vlees vis komkommer je kunt niet zo gek bedenken en het gaat erin. Oprollen die zooi, in de saus en smikkelen maar.

Vandaag 2 tempels en de notre dame van Saigon bezogt. Dat laatste was me teveel f\geloof op 1 dag, en die heb ik maar laten schieten. In Nederland kan ik altijd nog een kerk bezoeken als dat moet. Maar ik verwacht voorlopig geen ter aarde bestellingen meer.

Ook heb ik he met de groep goed getroffen> In de bus zit ik achter 2 vriendinnen, die elkaar al ruim 38 jaar kennen. Maar op de een of ane\dere manier hebben ze nog niet alle tegen elkaar gezegt. De hele dag rateleln ze maar door en door en door. Het lijkt wel of ze het praten pas hebben geleerd. Oh oh wat ben ik blij met mijn muziek. Oh mijn god wat kunnen mensen dan over onzinnige dingen hele gesprekken hebben. Maar goed, ook dat hoort erbij.

Vandaag was en is het een bleodhete dag, ruim 28 graden en heel erg vochtig, dus veel drinken. Het hotel is goed heerlijke airco in de kamer. Elke dag als we in een hotel ariveren, laat ik direct mijn vuile was doen, en dat kost nog geen 3 euro. ook het eten is hier goedkoop, neem nu giasteren avond voor 7,50 euro gegeten en gedronken. Probeer dat maar eens bij Groupon, dat lukt niet, vanmiddag tussen de middag met 5 personen gegeten en gedronken voor minder dan 20 euro.

Nee, luitjes het is hier goed toeven. Ik hoorde van Arie en Ans dat zij in Goa het ook heel goed naar hun zin hebben, dat doet mij deugd, want dat had ik geadviseerd.

Zo mensen het zit er weer op voor vandaag, en er zijn er die niet bij de foto's kunnen, dat ligt toch aan jullie hoor. Want van de overgrote meerderheid hoor ok dat ze de foto's leuk vinden maar ook heel veel.

Tot Schrijfs.

Ton

  • 05 Januari 2014 - 10:24

    Nettie:

    Hai Ton, lekker daar lees ik. Je geniet met volle teugen, volgend jaar zeker weer?
    Vanaf mijn tabletje kan ik ook niet bij de fotoos maar op de gewone computer wel. Wat mooi allemaal.
    Bijzondere reis....
    Misschien een rolletje tape tegen de woordenvloed van de dames?
    Geniet jij maar lekker verder...
    Groetjes

  • 05 Januari 2014 - 11:20

    Marianne :

    Wat een gigantische verschil lijkt me dat, nu in die drukte van zo'n miljoenenstad en zomaar
    over te kunnen steken, hier zou je eerst verrot gescholden worden en in het
    ergste geval een enkeltje hemel hahahaha.
    Ik denk wel Indy dat je heel erg verschil ervaart van het gestreste leven (alles moet en liefst heel snel) wat wij hier leiden en hoe het daar is, denk ik tenminste.
    Dat jou dat nu moet treffen he 2 gezellig kletsende dames voor je in de bus hahahahahhahah.
    Ik hoor bij het groepje dat de foto's niet te pakken krijg maar zal wel aan mij liggen
    a-technisch nog steeds op knoppen drukken maar niet de goeie hahahahahaha.
    Bij jou warm, hier is volgens mij de lente begonnen, beginnen alweer dingen te groeien in de tuin
    en voor zag ik de eerste sneeuwklokjes omhoog komen, wereld beetje uit balans.
    Geniet lekker verder
    knuffel Marianne


  • 05 Januari 2014 - 19:28

    Patries:

    dank voor weer een enthousiast verhaal…geniete nog! (maar dat hoef ik je niet te vertellen..) Waarschijnlijk trek jij het aan…babbelende dames….;p!

  • 05 Januari 2014 - 21:40

    Koos:

    Làm thế nào là ngôn ngữ?, Bạn nói một ít tiếng Việt?
    Prettige reis verder!

  • 06 Januari 2014 - 17:28

    Rolf Meijneke:

    He Ton, via Patries je verslag ontvangen en gelezen: leuk ! en zeker herkenbaar... Veel plezier nog op de floating market (neem een ananas !) en in de delta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 33170

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 17 Januari 2014

nog 23 dagen te gaan

20 December 2013 - 15 Januari 2014

Vietnam Cambodja

19 December 2009 - 23 April 2010

Ton in India

15 September 2012 - 30 November -0001

India Tibet Hymalaya China de reis van mijn dromen

Landen bezocht: