de eerste hobbels op weg naar India - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu de eerste hobbels op weg naar India - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

de eerste hobbels op weg naar India

Door: Ton Harbeek

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 December 2009 | Nederland, Arnhem

Eindelijk was het dan zover. P zaterdag gingen we goede moed met de bus en trein op weg naar Schiphol. Daar aangekomen wilde we inchecken. En daar gin het de eerste keer mis. Hanny stond niet op dezelfde vlucht geregistreerd. En dus moesten we de zaak heel snel regelen. Uiteindelijk bleek dat Hanny een andere vlucht naar London moest nemen. Tot dan waren we tevreden, alhoewel we liever in een vliegtuig zaten, waren we allang blij dat we samen in london konden verder reizen. Daar aangekomen heeft het 2 uur geduurt en heel veel stess vopordat we weer bij elkaar zaten. Ik kon gelijk door naar de terminal van vertrek. Hanny daar in tegen heeft alle terminals gezien en heeft heel Heatrow gezien. En in tussen ook nog met haar koffer moeten sjouwen.
Eenmaal in het vliegtuig waren we heel blij dat er een aardige man was die met mij van stoel wilde ruilen, anders hadden we ook nog niet eens naast elkaar kunnen zitten.
Aangekomen in Delhi kwam er een klein probleempje bij. Mijn rugzak was weg. En de groep maar wachten. Maar ik kreeg er mijn rugzak niet mee terug. En kon dus de reis verder zonder kleding en medicijnen. Gelukkig heeft Trudy onze reis begeleidster, de zaak goed opgelost. Maar ik heb al met al 4 dagen in dezelfde kleren gelopen.
De eertse dag in Dehli zijn we direct na aankomst naar een heel mooi paleis van een beroemde Mogol geweest en dar onze ogen uitgekeken. Ook zijn we naar de laatste rustplaats van Mahadma Gandi geweest, voordat zijn as werd uitgestrooid. Dat was wel een indrukwekkende tocht.In de vooravond met de hele groep gegeten, en daarna vlot het bed in. want we waren allemaal bekaf. De volgebnde dag zijn we om half 8 met de bus naar bathepur gereden (250 km) en zijn daar in een omgeboud palijs terecht gekomen. De slaapkamers waren stuk voor stuk Balzalen. Heel groot en ook heel stijlvol ingericht. We hebben op de binnenplaats gegeten. En zijn door enkelel lokale mensen op een concert en een poppenspel getrakteerd. De volgende dag zijn we om 8 uur een stadswandeling gaan maken, hierbij hebben we de lokale markt aangedaan. Ik kreeg de indruk dat wij een grotere atraktie voor hun wwaren dan andersom.
Vandaaruit naar Bikaner gereden, waar we onderweg noog een paleis hebben aangedaan die door een Franse kunstenaares eigen handig is gerestaureerd. Hier was minder belangstelling voor. En er waren dan ook mensen die er voor kozen het plaatsje zelf te verkennen. Hier werden we door de lokale bevolking de huizen ingetrokken. Ook is de plaatselijke basis school door ons bezoch. En ook hier is veel bekijs voor ons in plaats van andersom.
IN Bikaner aangekomen zijn we met de toektoek de stad ingegaan en hebben hiet door de oude stad gelopen, dit is voor mensen met een long aandoening niet echt aan te raden. En de onderandelingen in Kopenhagen hadden beter hier gehouden kunnen worden, dan waren er wel afspraken gemaakt over de co 2 uitstoot.
Vandaag een heerlijk warme en leuke dag gehad. We zijn naar de Ratten tempel geweest en weer naar het rode ford van Bikaner. Deze bezichtiging was heel indukwekkend. Morgen gaanwe de woestijn in richting Pakistan, en zullen daar een nachtje doorbrengen
Tot zover de eerste impressie. En oja ik kreeg gisteren mijn Backpack weer, dus vansdaag heb ik eindelijk schoon ondergoed aan, en mag ik weer in de groep meedraaien.

Tot schrijfs

Ton En Hanny

P.s
Hanny is helemaal into India, en ze heeft inmiddelas al meer dan 500 foto's gemaakt.

  • 23 December 2009 - 13:37

    Bob Van Den Bergh:

    Hoi Hannie en Ton, ik ben gelukkig niet de enige bij wie alles mis kan gaan. Altijd positief blijven, komt het vanzelf goed, maar ik voel met jullie mee. Gelukkig is het weer goed gekomen. Hou vol en geniet ervan! Fijne vakantie verder. Bob(Ennisee-fan)

  • 23 December 2009 - 13:51

    Vincnet En Marian:

    hallo luitjes, ja dat was wel een moeilijke start, maar gelukkig schijnt de zon en zijn jullie in India. Hier is het weer bar en boos dus geniet maar van de warmte
    Leuk om op deze maniet mee te reizen. VLEK

  • 23 December 2009 - 13:56

    Ger:

    Je ben en blijft een mazzelaar. Nog heel veel plezier

  • 23 December 2009 - 14:51

    Erna:

    Hallo wat een goed begin weer van zo'n reis. Ik rook al van verre dat er wat mis was (grapje) Veel plezier en lekker genieten.

  • 23 December 2009 - 16:46

    Thijs:

    Fijne Kerst, en een gezond 2010

  • 23 December 2009 - 17:00

    Marian En Jan:

    Jeempie, jullie hebben wel een heftige start gemaakt zeg.Vanaf nu gaat het vast allemaal goed! Hanny, heb je ook zoveel foto's gemaakt bij de ratten!? Bullak!
    Geniet met volle teugen van alle mooie dingen die op jullie pad komen, wij genieten met jullie mee!!

  • 23 December 2009 - 17:08

    Bruur Gertie:

    zo dat is dus vakantie......als het niet lukt ton, kom dan maar hier slapen, zet wel een docu van india op....en ik heb ceylon thee....ongeveer het zelfde....maar goed ff joken....veel plezier in india en je vader heeft 2 dagen met de telefoon in de hand gezeten...dus ook in bed, om van jou wat te horen.
    ik heb gezegd weg die telefoon, ton belt niet, veel te duur, ik geef hem dit vanavond wel even door.
    groetejs jongen en lekker verder met de trip.
    gerrit en gonnie

  • 23 December 2009 - 18:36

    Jose Appeldoorn:

    leuk verslag blij dat je alles weer terugv heb gekregen.goede kerstdagen groetjes ook van harrie

  • 23 December 2009 - 18:52

    'kleine' Miek:

    Ooooo, wat heerlijk om te lezen over dat bijzondere land..wij hebben wel zin om een stukje mee te reizen!
    Geniet ze!..en zoek maar vast de Delete-knop van de camera, want het wordt er niet minder mooi op de komende weken!

    Liefs, Bert, Mieke, Janne, Ser

  • 23 December 2009 - 22:31

    Fred Slimgerland:

    Beste Ton & Hanny,

    Alleeerst bedankt voor het eerste verslag van de reis, ik vond het heerlijk om het te lezen. Ik wens jullie een aangename voortzetting van de reis (hopelijk minder pech en meer fun).

    Tevens wens ik jullie prettige kerstdagen in een heel anderre sfeer.

    Vriendelijke groeten,

    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 33174

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 17 Januari 2014

nog 23 dagen te gaan

20 December 2013 - 15 Januari 2014

Vietnam Cambodja

19 December 2009 - 23 April 2010

Ton in India

15 September 2012 - 30 November -0001

India Tibet Hymalaya China de reis van mijn dromen

Landen bezocht: