Tibet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu Tibet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allen,

Gisteren hebben we Nepal verlaten, Nepal is zo waanzinnig mooi, ik kan eer geen woorden voor vinden.Ik had graag wat foto's lten zien. Mar het lijkt wel of picasaweb is afgesloten. Ik kan wel een beschrijving geven, en die zullen mijnbroers wel herkennen uit de eerste jaren vakantie Italie. De wegen zijn smal en stijl, er is geen of bijna geen afrastering. de afggronden zijn pijloos diep, en ver een eenbaansweggetje moeten vaak 2 vrachtwagens elkaar passeren. Waarbij diegene die het dichtst bij de afgrond staat nog slecht 20 cm vaste grond onder zich heeft. Heb ook al diverse vracht en gewone auto"s onder aan een berg zien liggen. Watervaleen en snelstrommende rivieren wissselen elkaar met een regelmaat elkaar af. Op dit moment zitten we op een hoogte van 3750 meter, we zinn hier om 11uur in de ochtend aangekomen, en blijven vandaag hier om ons lichaam te laten wennen aan deze hoogte. Mergen stoten we door naar 5200 meter. Ook daar zal het lichaam moeten wennen. Vandaag zitten we in een dorpwaar echt geen reet te doen is. Vandaar mijn verslag, ik kom nog even terug op de omgeving, Adembenemend mooi met een variatie van bossen stijle bergen en tientallen watervallen. Alles teveel op te noemen. Ik kn iedereen adviseren, als jullie ooit een keer in de gelegenheid zijn om deze kant Nepel?Tibet op te zoeken. Ik geniet elke dag weer. En volgens onze reisbrgeleider moet het mooiste nog komen. In onze laatste stop in Nepal hebben we op afstand een glimp van de Mount Everrest mogen opvagen. Het was 0400 vroeg opstaan meer dan waard. Het is nu half 3 in de middag. En ivandaag hebben we het slechtste hotel ooit. We slapen met 4man op een kamer die niet groter is dan een kleine slaapkamer. Maar dat mag de pret niet drukken. Net zo min als alle controle's die we meemaken, om de 4 a 5 km staat een Chinese patrouile. Die vervolgens de hele bus controleerd, iedereen moet zijn of haar paspoor laten zien, dolle boel hier.

Ik ga kijken of ik via een omweg alsnog enkele foto's kan uploaden. Anders gewoon thuis. En als het goed is heb ik de link al een keer gestuurd.
Tseshe Ton

• 29 September 2012 - 09:05

Nettie:

Je wordt een echte reisjournalist Ton.Ik zie het zo voor me. Het lijkt me geweldig daar. Ga je niet zweven in die ijle lucht ??? Je loopt nu als het ware met je hoofd in de wolken. Geniet maar lekker verder. Tot de volgende keer !!!

• 29 September 2012 - 10:19

Narda:

hey levensgenieter ik lees je reis verslagen als je dat maar even weet hahahah

geniet ervan voor je het weet zit je weer hier whaaaaaaa

have fun

• 29 September 2012 - 12:17

Marianne:

Ha Ton,

Is idd. moeilijk onder woorden te brengen wat je nu ziet, en zelfs foto's kunnen
    niet laten zien hoe dat voelt.
    Alles is mooi wat je meemaakt maar ik denk dat dit stuk van de reis
    het indrukwekkenste is.
    Hoogste waar ik geweest ben is de Matterhorn ook een behoorlijke hoge berg
    maar toch weer heel anders dan waar jij nu zit. Alleen al de reis daar naartoe.
    Ik denk dat ik bij elke bocht waar tegenliggers waren de bus uitvloog en dat stuk
    maar even ging lopen hahahaha afgronden waar een hek of muurtje voor staat heb
    ik geen moeite maar zonder, doodeng (hoogtevrees) op een vreemde manier
    hahahahaha wil dan de diepte in hahaha.

Je link (foto's) wat je paar keer meestuurde werkt idd. niet.

Geniet nog volop van je reis en ook jij komt als een rijker mens terug
    uit Nepal.

Marianne

• 30 September 2012 - 12:02

Wilma:

Hey Tonnie,

Oh wat staat jouw leven op zijn kop joh, lijkt me helemaal top om dat allemaal te aanschouwen en af en toe ook peuken te .......
    niet te geloven dat je zo veel ziet en ervaart en fijn dat je ons laat meegenieten
    bedankt en ga zo voort. geniet ervan en leuk je zo te volgen en mee kijken door jouw ogen.