7 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu 7 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Harbeek - WaarBenJij.nu

7 dagen

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Ja voor je het weet ben ik weer terug. Maar voorlopig nog 1 weekje, en dan gaat het beginnen. Kreeg net de hotel lijst binnen. Ook heb ik al kennis gemaakt via de mail met een van mijn reis genote uit Belgie. Volgende week om half 12 vliegen we. Komen dan om 2300 uur aan in Dehli. zal die nacht dan ook goed slapen. Vandaag getracht een ov chipcard te bemachtigen. Ik wil er een waarop je niet geregistreerd staat. Ik naar de winkel, de dame wilde mij er een verkopen, maar moest vervolgens deze met mijn bankpas opladen. En dus vroeg ik waar de anoniemiteit blijft als jedan met je bankpas moest opladen. De dame snapte er niet veel van. En ik heb de ov chip kaart maar gelaten, en neem zaterdag maar een taxi. Er gaat op dit moment geen dag voorbij of ik ben aan het controleren of ik niets vergeet. En dat is ook het mooie aan reizen. En zoals een groot chinees filosoof eens schreef. Elke (grote) reis begint met een eerste stap, of was het Mao die dat zei aan het begin van de grote mars. Wie het weet mag het zeggen. In iedergeval tot de volgende keer.

Dag 1 - 3: Hotel Rockwell Plaza5/14 WEA Ajmal Khan RoadDelhiIndia+91 11 25750575Dag 3 - 4: Hotel AmarFatehabad RoadAgraIndia+91 562 233 1885Dag 5 - 7: Hotel Pradeep153 Jagat GanjVaranasiIndia+91 542-2204594Dag 7 - 8: Hotel Royal RetreatShivpatinager Estate PvtShivpatinagarIndia+91 5544-261219Dag 8 - 9: Rhino LodgeSauharaChitwan National ParkNepal+977 56580065Dag 9 - 12: Hotel NorbulinkaThamelKathmanduNepal+977 1 4414799Dag 12 - 13: Golden Gate guesthouseDurbar SquareBhaktapurNepal+977-1-6612427Dag 13 - 14: Hotel View PointNagarkotNepal+977 1-290870Dag 14 - 15: Hotel ZhangmuTibetDag 15 - 16: Guest houseTibetDag 16 - 17: Hotel Snow LeopardTibetDag 17 - 19: Yak Hotel14 Qindao roadShigatseChina+86 892 8831888Dag 19 - 23: Jinbo Hotel12 LinKuo North RoadLhasaTibet+86 891-6273888Dag 24 - 26: Jiefang Hotel181 Jiefang RoadXi'anChina029-87698888Dag 27 - 30: Phoenix Su Yuan Hotel3 Guanganmen Wai Street, Xuanwu District, BeijingChina010-63267788

• 08 September 2012 - 17:42

Riny:

Nou Ton dus volgende week om deze tijd zit je hoog en droog in het vliegtuig.
    Je hoeft niet perse 'n ov-chipkaart te hebben hoor om met de bus te gaan.
    Je kunt nog steeds kaartjes kopen op de bus,ben je wel meer kwijt dan wanneer je met zo'n ov-kaart
    reist, maar wel weer goedkoper dan met de taxi.
    En als je toch al zoveel geld hebt uitgegeven aan je reis dan kan de taxi er toch nog wel bij???
    Van waar vlieg je eigenlijk?? A'dam of Zavelte??
    Geniet nog van de voorpret want dat vind ik altijd het leukste van 'n vakantie.
    En het geldt nog steeds mijn goede reis-wens en 'n super toffe vakantie!!!!!!!!

Riny xxx

• 09 September 2012 - 09:42

Marianne:

Ha Ton,
    Voorpret is zeker een van de leukste dingen van een reis maken, net zoals ook het thuiskomen weer heerlijk is.
    Elke grote reis begint met een eerste stap komt idd uit het taoïsme door de grote chinese filosoof Tao Teh King.
    Geniet nog even van je voorpret en dan beginnen met jou grote droom reis, ben heel erg benieuwd naar
    hoe jij Nepal ervaart lijkt me machtig, mijn broer heeft vele jaren terug een backpakking reis gemaakt door Nepal en is als een ander mens terug gekomen.

Nog een paar daagjes werken en dan mag je gaan Harbeek heel veel reisplezier

Marianne

• 10 September 2012 - 07:52

Ger Nugteren:

Hoi Ton,

Het gaat opschieten, heel veel plezier.

gr Ger